Dersin Adı | Finansal Yönetim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ITF 312 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin esas amacı öğrencileri yatırım projelerini değerlendirme yöntemleri ile ilgili bilinçlendirmek ve bu projeleri finanse edebilecek yolları, teknikleri ve sermayenin maliyeti kavramını öğretmektir. Konularla ilgili temel kavramlar öğrencilere sistematik bir çerçevede öğretilerek teorik altyapının oluşturulması hedeflenmektedir. Aynı zamanda, konularla ilgili uygulamaya yönelik problemlerin çözülmesi ile öğrencilerin analitik düşünme ve yorum yapma yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini uzun vadeli finansman kaynakları, işletmelerin yatırım kararları, yatırım kararlarının alınabilmesi için gerekli nakit akımları, yatırım projelerinin değerlendirilmesi, sermaye maliyeti, kaldıraç ve optimal sermaye yapısı kavramları oluşturur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Tahvil Değerlemesi | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 6 |
3 | Tahvil Değerlemesi | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 6 |
4 | Hisse Senedi Değerlemesi | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition): Chapter 7 |
5 | Hisse Senedi Değerlemesi | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition): Chapter 7 |
6 | Risk ve Getiri | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 8 |
7 | Risk ve Getiri | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 8 |
8 | Ara Sınava Hazırlık | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sermaye Maliyeti | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 9 |
11 | Sermaye Maliyeti | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 9 |
12 | Sermaye Bütçelemesinde Kullanılan Yöntemler | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 10 |
13 | Sermaye Bütçelemesinde Kullanılan Yöntemler | Principles of Managerial Finance, by Zutter, C. and Smart, S. (Prentice Hall – Fifteenth Edition):Chapter 10 |
14 | Final Sınavına Hazırlık | - |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı | - |
Ders Kitabı | Yukarıda bahsedilen kitap bölümleri ve Powerpoint notları Zutter, C. and Smart, S., 2019. Principles of Managerial Finance. 15th ed. PEARSON. ISBN: 978-0134476315 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Business Week - https://www.bloomberg.com/businessweek Fortune - http://fortune.com/ Forbes - https://www.forbes.com/ Financial Times -https://www.ft.com/ Wall Street Journal - https://www.wsj.com/
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 28 | |
Final Sınavı | 1 | 32 | |
Toplam | 174 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ticaret ve finans alanındaki problemleri tanımlayıp analiz ederek çözüm önerileri geliştirir. | |||||
2 | Uluslararası Ticaret ve Finans alanında elde edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3 | Edindiği eleştirel düşünme yeteneğini kullanarak global piyasalardaki gelişmeleri analiz eder. | |||||
4 | Bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanarak finans, ticaret ve ekonomi alanındaki verileri analiz ederek yorumlar. | X | ||||
5 | Alanına ilişkin yasal düzenlemeler ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
6 | Ticaret ve finans alanında karşılaşılabilecek riskleri öngörüp tanımlar ve bu riskleri yönetecek kararlar alıp uygular. | X | ||||
7 | Uluslararası Ticaret ve Finans programının gerektirdiği sözel ve sayısal becerileri edinip uygulamada kullanır. | X | ||||
8 | Ticaret ve finans alanı ile ilgili bilgileri elde edecek, sentezleyecek ve raporlayacak yeterliliğe sahip olur. | |||||
9 | Bireysel, takım üyesi veya lideri olarak sorunların çözümüne katkı yapar. | |||||
10 | Alanına ilişkin konuları etik bir bakış açısı ve sosyal duyarlılıkla değerlendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Uluslararası Ticaret ve Finans ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest